Foredrag til erhverv:
Fra Relationskompetence til Toppræstation
Forskning fra Gallup viser, at op mod 70 % af medarbejderengagement afhænger direkte af relationen til nærmeste leder og kollegaer. I mister altså ikke folk, fordi de ikke vil arbejde. I mister dem, fordi noget i relationen er gledet ud af fokus.
Oftest starter det ikke med en konkret konflikt. Det starter med en følelse. De fleste kan ikke sådan lige sætte fingeren på det. Men stille og roligt udvikler det sig, og I glider fra fra hinanden i stilhed. Der bliver ikke talt om trivsel, eller om de konkrete udfordringer.
Langsomt begynder det at koste: opsigelser, sygemeldinger, ineffektivitet.
Medarbejdere der har det godt,
bliver
Foredraget her kan kickstarte jeres arbejde med at styrke relationerne i jeres team. Gode relationerne er en forudsætning for trivsel. Og trivsel er en forudsætning for at kunne præstere på sigt.
Når vi skal levere når det gælder, skal vi forstå vores egen psykologi i samspil med en grundforståelse for den sammenhæng vi befinder os i. Vi kan altså uddanne os i nok så mange præstationspsykologiske teknikker, men forstår vi ikke konteksten hvori de skal eksekveres, vores egne forudsætninger for at lykkes eller vores medarbejdere/kollegaers behov, så er det spildte kræfter.

JANNE R. MORTENSEN
Ekspert i Præstationspsykologi & Relationskompetent ledelse
Jeg startede Mental Motion tilbage i 2010, og har +10.000 sessioner i bagagen, hvoraf mange forløb har handlet om at få en karriere i sport til at harmonere med livet udenfor sporten kombineret med evnen til at levere når det virkelig gælder. Jeg har uddannet flere hundrede trænere og ledere i præstationspsykologi, været tilknyttet Team Danmark i 10 år, og rejst med landshold rundt i verden. Den menneskelige psykologi er den samme uanset om du er under pres på dit arbejde, eller om du skal til VM, derfor har jeg de sidste mange år også været fast tilknyttet flere større organistationer som præstation/trivsels konsulent.
Jeg underviser i præstationspsykologi, kommunikative kompetencer, forståelse for vores samtid, for relationer, for kulturen vi skaber og kombinerer det alt sammen med massevis af konkrete værktøjer, øvelser og dialoger. Og så er min tilgang at det hele gerne må leveres med en grad af humor. Jeg er derfor ikke bleg for at bruge mig selv som eksempel på hvad ‘ubehag’ gør ved os, når vi går i automatik.